Wyniki ankiet studenckich

Każdego roku upubliczniam wszystkie oficjalne wyniki ankiet studenckich o mnie oraz o prowadzonych przeze mnie przedmiotach.

4.82

Jakie ma Pani/Pan ogólne wrażenia z przedmiotu?

(skala 1-5)

4.66

Czy nauczyciel przekazywał wiedzę w sposób jasny i zrozumiały?

skala (1-5)

4.91

Czy nauczyciel odnosił się do studentów z szacunkiem?

skala (1-5)

4.62

Czy nauczyciel uwzględniał aktualną wiedzę dla dziedziny?

skala (1-5)

Dlaczego to robię? Z pięciu powodów.

Po pierwsze, ankiety studenckie przekładają się realnie na jakość nauczania.

Wypełniając ankiety studenckie masz rzeczywisty wpływ na charakter zajęć w przyszłości. Coś Ci się podobało? Świetnie, kolejne roczniki dostaną tego więcej. Coś Ci się nie podobało? To też ważna informacja, kolejne roczniki nie będą tego miały. Dzięki temu czynimy nasz dydaktyczny świat lepszym miejscem (;

Po drugie, potrzebny jest wgląd w pracę wykładowców.

Uważam, że praca wykładowcy jest zajęciem wykonywanym na użytek nas wszystkich. Studia stacjonarne są bezpłatne, a pensje wykładowców są wypłacane z naszych wspólnych podatków. Wszyscy znamy jednak przypadki takich nauczycieli, którzy już dawno nie powinni pracować w zawodzie, a są utrzymywani przez swoich przełożonych. Czas to zmienić.

Po trzecie, żeby zachęcić studentów do ich wypełniania.

Po co pisać ankiety na koniec zajęć, jeżeli i tak później nikt ich nie czyta? No właśnie. Publikując wyniki ankiet za zeszłe lata zachęcam do dzielenia się swoją opinią w przyszłości. Jest zdecydowanie łatwiej znaleźć chwilę czasu na wypełnienie ankiety, jeżeli wiesz, że ktoś do niej podejdzie poważnie.

Po czwarte, dlatego, żeby pokazać, że nie chowam ich do szuflady.

Informacja zwrotna od studentów jest niezwykle cenna a wykładowcy często o tym zapominają. Od kogo innego możemy się dowiedzieć czy zajęcia były w porządku? Pozostaje nam tylko własne, często zawodne przeświadczenie o jakości prowadzonych przez nas zajęć oraz opinia osób, które rzeczywiście brały w nich udział.

Po piąte, żebyś mógł/mogła sprawdzić opinię o moich zajęciach bez reklamy.

Chcesz się zapisać na zajęcia komercyjne, które prowadzę w ramach Uniwersytetu Otwartego Uniwersytetu Warszawskiego? Świetnie! Jeżeli szukasz neutralnych informacji o przedmiocie oraz odpowiedzi na pytanie "czy warto?", to nikt nie udzieli lepszej odpowiedzi niż sami byli studenci i słuchacze. Bez cenzury, bez pokazywania wyłącznie pozytywnych stron.