Seksuologia

Zajęcia 1.
(wprowadzenie, błędy w seksuologii i komunikacji)

Zajęcia 2.
(podstawy komunikacji z pacjentami)

Zajęcia 3.
(język dostosowany do pacjentów)

Zajęcia 4.
(podstawy komunikacji z pacjentem)

Zajęcia 5.
(podstawy seksuologii klinicznej)

Zajęcia 6.
(
parafilie)

Zajęcia 7.
(
zaburzenia parafiliczne)

Zajęcia 8.
(
tożsamość i orientacja seksualna)

Zajęcia 9.
(
LGBT+)

Zajęcia 10.
(
spojrzenie w przyszłość)

Literatura do egzaminu

Błażejewska, A., Stusiński, J., Nowakowski, A., Lew-Starowicz, Z. (2014) Klasyfikacja DSM-5 dla seksuologa. Przegląd Seksuologiczny, 38, 3-15.

Dostęp (PDF)

Stangierska, I., & Horst-Sikorska, W. (2007). Ogólne zasady komunikacji między pacjentem i lekarzem. Forum Medycyny Rodzinnej, 1, 1, 58-68.

Dostęp (PDF)

Skierkowska, M. (2014). Edukacyjne programy profilaktyki wykorzystania seksualnego dzieci. Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka, 13(1), 142-155.

Dostęp (PDF)

Oronowicz-Jaśkowiak, W., Lew-Starowicz, M. (2019). Rekomendacje Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego oraz praw seksualnych adolescentów. Przegląd Seksuologiczny, 2(54), 21-26.

Dostęp (PDF)

Polskie Towarzystwo Seksuologiczne (2019). Stanowisko Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego w sprawie związków i rodzicielstwa osób homoseksualnych i biseksualnych. Dostęp z www.pts-seksuologia.pl.

Dostęp (www)